قومی بنام کورد در تاریخ وجود نداشته وندارد
عشیره های که مانند بارازانی ، سورانی،کرمانجی ، هناره ،شکاک و…همه از خویشان تاجیک ها(فارس ) لرها بلوچ و…همگی به گواهی تاریخی و مخصوصا از دیدگاه زبانی از عشیره های هندو تبار میباشند که در زمان لشکر کشی غزنویان ،سلجوقیان و…به عنوان تدارکاتچی نگهداری احشام آماده کردن وسایل وکارهای خدماتی به ایران آمده اند بعد از پایان جنگ تاجیک ها به عنوان رعیت بیشتر در زراعت و در روستاها و بقیه عشیره ها در دامداری به طرف کوهستانها ییلاقی وشلاقی بصورت کوچری امرار و معاش میکردند و خود لغت کورد به معنای شبان یا چوپان و کوچری می باشد که به مناسبت شغلی اعم از تاجیک یاتورک و… به افراد دامدار اطلاق می شد.
بعضی از این کوچریها همیشه در دشت وصحرا میماندند و بعضی هم در زمستان به قبیله خود باز میگشتند آنها که همیشه در دشت برای نگهداری احشام می ماندند در عرف ما تورک ها ودر فرهنگ جامعه آن روزی به عنوان کورد نام برده میشد و در آرشیو عثمانی و در کتب تاریخ عنوان اکراد عرب ، اکراد عجم ، اکراد تاتار یا تورکو…آمده است تا قرن هیجدهم در کتب فرهنگ وتاریخ کلمه کورد به همین معنا استمعال شده است همه عشیره های موسم به کورد از نحوه امرار معاش و تاراجگری و مطیع دولت هاشدن و از مبدا کوچشان تا سکونتشان در تاریخ مفصل نوشته شده است.
یک اشتباه بزرگ هم اینکه اینها به ترکان سنی مذهب مانند دنبلی ها و چمچکزیک ها و..غیره هم کورد میگویند که درست نیست بعد از قرن هیجدهم این عشایر پراکنده که امروزه موسم به کورد شده اند مورد توجه استعمارا گران مخصوصا انگلیس قرار میگیرند وبا توصیه آنها افرادی مانند افراد جنایتکار عبیدالله وسیمتقو و…در غرب آذربایجان انواع شنیع ترین جنایت و یرانی را مرتکب می شوند که همه آنها در کتب تاریخی و گزارشها مفصل شرح داده شده است امروزه این مجموعه موسم به کوردها بدلیل فقدان افراد تاریخی ونقش آفرین و جهت پر کردن خلا و حقارت تاریخی این جنایتکاران را به عنوان قهرمان محسوب میکنند و کتابهای زیاد وتکراری در اینباره نوشته اند که جز به تبسم کردن هیچ ارزش تاریخی ندارد.
دیگر اینکه اینها امروزه با توصیه های غرب مخصوصا اورپا به همه عشیره های پراکنده حتی به لر ها و بختیارها هم کورد میگویند که از دیدگاه سیاسی قابل بررسی می باشد واینکه این عشیره ها امروزه با حمایت مرکز نشینا ن یک جبهه کورد را جهت بازیچه وضربه زدن به فعالیت های مدنی ترکان را تشکیل میدهند که خود قابل بررسی جداگانه میباشد و برای توجیه تاریخی خود را به مادها وصل میکنند اصلا مادها کجا این هندوتباران کجا در هیچ جای تاریخ اینها به هم ارتباطی ندارد اشتباه اینها (البته خودشان میدانند) کلمه کورد را بنام قومیت بکار میبرند که فاقد ارزش تاریخی میباشد.